ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

Wójt Gminy Ojrzeń na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. DzU. z 2007 r. poz. 223 Nr 1655 z póź. zm.) zawiadamia, iż postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na: Modernizację dróg gminnych, w trybie przetargu nieograniczonego zostało unieważnione na podstawie na podstawie art 93 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. DzU. z 2007 r. poz. 223 Nr 1655 z póź. zm.) w związku z naruszeniem w postępowaniu art 7 ust. 1 i art 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. DzU. z 2007 r. poz. 223 Nr 1655 z póź. zm.).


UZASADNIENIE

W dniu 13 maja 2009 r. Zamawiający stwierdził na podstawie informacji otrzymanej od jednego z Wykonawców niezgodności pomiędzy zapisami w ogłoszeniu o zamówieniu z dnia 24 kwietnia 2009 r. (numer BZP 66669-2009) i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zamieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego, dot. terminu składania i otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu. W ogłoszeniu o zamówieniu opublikowanym w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 24 kwietnia 2009 r. pod numerem 66669 – 2009 w poz. IV.3.4) zapisano jako termin składania ofert dzień 14.05.2009 r. godz. 11:00. Data ta również zawarta była w ogłoszeniu o zamówieniu zamieszczonym na stronie internetowej Zamawiającego www.ugojrzen.bip.org.pl. Na skutek wadliwego działania systemu przesyłania plików na serwer Zamawiającego gdzie opublikowana była również Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, na wskazanej stronie opublikowana została wcześniejsza, robocza wersja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zawierająca błędne, niepoprawne terminy składania ofert, otwarcia ofert, oraz terminu związania ofertą. W błędnej wersji SIWZ opublikowanej na stronach internetowych Zamawiającego zawarte były daty o 1 dzień późniejsze, niż poprawne, znajdujące się w dokumentacji przetargowej Zamawiającego i wynikające z ogłoszenia o zamówieniu. Co prawda w dniu 13 maja, niezwłocznie po otrzymaniu telefonicznego zapytania od Wykonawcy zamawiający zamieścił stosowną informację na stronie internetowej na której opublikowana była SIWZ, wraz z jej poprawną wersją, jednakże było to zaledwie na jeden dzień przed planowanym terminem otwarcia ofert. W związku z powyższym ofertę w terminie złożył tylko 1 wykonawca. Z informacji otrzymanych na przetargu ZP 2/2009 Modernizacja dróg gminnych Żochy – Brodzięcin i Żochy – Nowa Wieś – o przedmiocie zamówienia analogicznym do przedmiotowego zamówienia, w którym termin składania ofert był taki sam jak w przedmiotowym postępowaniu, zaś otwarcie ofert miało odbyć się zaledwie 15 minut przed planowanym otwarciem ofert w przedmiotowym postępowaniu – wynika, iż oferty miało złożyć jeszcze dwóch wykonawców. Potwierdza to również fakt przelania wadium na konto Zamawiającego przez jednego z zainteresowanych Wykonawców. W związku z powyższym Zamawiający podjął decyzję o nieotwieraniu złożonej w postępowaniu oferty i o unieważnieniu postępowania, z uwagi na naruszenie art 7 ust. 1 i art 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. DzU. z 2007 r. poz. 223 Nr 1655 z póź. zm.). Doszło bowiem do ewidentnego naruszenia jawności postępowania oraz równości traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji. Omyłka w SIWZ skorygowana zaledwie na jeden dzień przed terminem składania ofert, wraz z posiadaniem wiedzy o tym fakcie zaledwie przez jednego z potencjalnych wykonawców – fakty te zaskutkowały nierównym traktowaniem wykonawców, utrudniało konkurencję pomiędzy nimi i budziło uzasadnione wątpliwości co do zachowania zasady jawności postępowania przez Zamawiającego.

Zdzisław Mierzejewski

Wójt Gminy Ojrzeń

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Adam Dejnakowski
  • Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
  • Informacja zaktualizowana przez: Adam Dejnakowski
  • Data ostatniej aktualizacji: 2009-05-19 14:47:49
  • Liczba odsłon: 114
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1969950]

przewiń do góry