Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Ojrzeń i Dąbrowa - ETAP II
Numer ogłoszenia w BZP: 46417 - 2015; data zamieszczenia: 02.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ojrzeń , Ciechanowska 27, 06-456 Ojrzeń, woj. mazowieckie, tel. 0-23 671-83-20, faks 0-23 671-83-10.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ojrzen.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Ojrzeń i Dąbrowa - ETAP II.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Ojrzeń i Dąbrowa - ETAP II, oraz roboty towarzyszące. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: a) sieci tłoczne kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami zlokalizowane na projekcie zagospodarowania na mapach o numerach 19a, 20, 21, 22 i 23 wydzielonych w wyciągu z części graficznej dokumentacji, na odcinkach: A-B-C, D-E-F, G-H oraz dodatkowo przyłącze zlokalizowane na działce o nr ew. 51 podłączane do sieci wybudowanych w I etapie. Ponieważ inwestor nie przewiduje obecnie uruchamiana wybudowanych sieci (w I i II etapie) nie planuje się na obecnym II etapie budowy przepompowni przydomowych. Przyłącza k.s. zostaną doprowadzone na tern działek do projektowanego miejsca montażu przydomowych przepompowni. b) budowa przyłączy ciśnieniowych (tłocznych) kanalizacji sanitarnej z rur PE40, dz*g=40,0*2,4mm, SDR17, klasy PE100, PN10, rury do kanalizacji w zwojach łączone poprzez zgrzewanie elektrooporowe o dł. 683,0 m, c) budowa sieci ciśnieniowej (tłocznej) kanalizacji sanitarnej z rur PE63, dz*g=63,0*3,8mm, SDR17, klasy PE100, PN10, rury do kanalizacji w zwojach łączone poprzez zgrzewanie elektrooporowe o dł. 1784,5 m, d) budowa sieci ciśnieniowej (tłocznej) kanalizacji sanitarnej z rur PE75, dz*g=75,0*4,5mm, SDR17, klasy PE100, PN10, rury do kanalizacji w zwojach łączone poprzez zgrzewanie elektrooporowe o dł. 602,0 m. e) Sieć tłoczna kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami należy wykonać z rur w zwojach, układanych na podsypce z piasku o grubości 10cm wolnej od kamieni, grud i innych ciał stałych. Rury należy przykryć piaskiem. Nad rurami na wysokości 0,5m należy ułożyć taśmę lokalizacyjno-ostrzegawczą z wkładką metalową. Sieć należy posadowić na głębokości 1,8 m p.p.t.. Montaż przewodów należy wykonać zgodnie z instrukcją montażu dla rur z PE i wymogami producenta. f) wykonanie 3 przewiertów rurami PE 160, SDR17, PN10 (dwa odcinki pod sieciami gazowymi- magistralnymi i jeden odcinek pod drogą powiatową w kierunku na Nowe Miasto). g) Zrezygnowano z wykonywania rur osłonowych PE160 na skrzyżowaniach z istniejącymi kablami telekomunikacyjnymi (oznaczonych na projekcie zagospodarowania). h) Wykopy należy zasypywać gruntem zagęszczanym warstwami do wartości minimum 97% w skali PROCTORA. i) Przewidziano wymianę gruntu rodzimego na piasek na podsypkę i obsypkę rur o łącznej wysokości warstwy 0,2m. Pozostałą objętość wykopu (o wys. 1,6m) należy zasypać piaskami rodzimymi z odzysku. j) Inne roboty przewidziane w dokumentacji do wykonania w ramach etapu II w 2015 roku, przy dalszej budowie sieci tłocznej kanalizacji sanitarnej w m. Ojrzeń i Dąbrowa. k) zabezpieczenie terenu budowy w okresie trwania realizacji kontraktu aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywać tymczasowe urządzenia zabezpieczające, w tym ogrodzenia, poręcze, oświetlenie, sygnały i znaki ostrzegawcze, wszelkie inne środki niezbędne do ochrony robót, wygody społeczności i innych. Koszt zabezpieczenia terenu budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest wliczony w cenę umowną, tak samo, jak obsługa geodezyjna (tyczenie przebiegu ruroci itp.). Rozbudowa budynku wykonywana będzie w obiekcie czynnym, co wymaga szczególnej ostrożności oraz wykonania przez wykonawcę odpowiednich zabezpieczeń. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania zabezpieczenia istniejącego budynku przed negatywnymi skutkami prac budowlanych. l) zamówienie obejmuje także: poniesienie kosztów wynikających z ogrodzenia tymczasowego placu budowy, kosztów wywózki, zagospodarowania we własnym zakresie i składowania nadmiaru ziemi, wykonania badań, niezbędnych do wykazania należytego wykonania robót. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w następujących dokumentach stanowiących integralną część SIWZ: a) Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (dodatek nr 9 do s.i.w.z.); b) Wyciąg z części graficznej dokumentacji projektowej, zawierający lokalizację i zakres prac do wykonania w ramach II etapu (dodatek nr 10 do s.i.w.z.); c) dokumentacja projektowa (dodatek nr 10a do s.i.w.z.); d) przedmiary robót (dodatek nr 11 do s.i.w.z); Przedmiar robót obejmuje wszystkie prace związane z wykonaniem całości zamówienia, jednakże ma on jedynie charakter informacyjny, przedmiot zamówienia obejmuje wszelkich prac niezbędnych do wykonania II etapu budowy kanalizacji, zlokalizowane na projekcie zagospodarowania na mapach o numerach 19a, 20, 21, 22 i 23 wydzielonych w wyciągu z części graficznej dokumentacji, na oznaczonych odcinkach: A-B-C, D-E-F, G-H oraz dodatkowo przyłącze zlokalizowane na działce o nr ew. 51 podłączane do sieci wybudowanych w I etapie, przewidzianych w dokumentacji projektowej i niniejszym dokumencie. 4. Wszelkie, użyte w dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia materiałów należy traktować jako materiał informacyjny. Oznacza to zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, że we wszystkich przypadkach dopuszczalne jest zastosowanie materiałów równoważnych..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.11.27.00-2, 45.11.12.00-0, 45.23.33.30-1, 45.23.32.52-0.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium w niniejszym postępowaniu jest wymagane w wysokości 6.500,00zł (słownie: sześć tysięcy pięćset złotych 00/100). 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych: 4) gwarancjach ubezpieczeniowych: 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007r. nr 42, poz. 275). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie Nr 87 8213 0008 2001 0005 2230 0004 z podaniem tytułu: wadium przetargowe, nr sprawy ZPU.271.4.2015 3. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą w osobnej kopercie.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - zgodnego w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do oferty, z zastrzeżeniem, że w przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie, ww. oświadczenie muszą złożyć łącznie Wykonawcy występujący wspólnie. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dowodów i oświadczeń załączonych do oferty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie złożonych przez Wykonawcę dowodów. Wykonawca musi wykazać się, w Wykazie robót budowlanych zgodnego w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do oferty, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonaniem co najmniej jednej pracy polegającej na wykonaniu rurociągów odprowadzających ścieki, o wartości prac nie mniejszej niż 250.000,00 zł (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) każda, wraz z podaniem jej rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonym w art. 22 ust. 1 ustawy - zgodnego w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do oferty, z zastrzeżeniem, że w przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie, ww. oświadczenie muszą złożyć łącznie Wykonawcy występujący wspólnie. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dowodów i oświadczeń załączonych do oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać się dysponowaniem osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, posiadająca kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz udzieli informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dowodów i oświadczeń załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać się, w Wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zgodnego w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do oferty, że dysponuje: co najmniej jedną osobą do sprawowania funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.) lub odpowiednich wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonym w art. 22 ust. 1 ustawy - zgodnego w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do oferty, z zastrzeżeniem, że w przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie, ww. oświadczenie muszą złożyć łącznie Wykonawcy występujący wspólnie. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dowodów i oświadczeń załączonych do oferty

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    wykonanie co najmniej jednej pracy polegającej na wykonaniu rurociągów odprowadzających ścieki, o wartości prac nie mniejszej niż 250.000,00 zł (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) każda;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony druk Oferta - zgodny w treści ze wzorem stanowiącym dodatek nr 1 do SIWZ, b) Pełnomocnictwo do popisania oferty (jeżeli dotyczy). c) Zakres (części) przedmiotu zamówienia, który Wykonawca zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom, zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do oferty. W przypadku realizacji zamówienia bez udziału podwykonawców, na przedmiotowym załączniku należy złoży oświadczenie o treści: zamówienie zostanie zrealizowane bez udziału podwykonawców, lub nie składać przedmiotowego dokumentu. d) Dowód wniesienia wadium - w przypadku wadium wnoszonego w formie niepieniężnej.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - okres gwarancji - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. W przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzglęnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: I. Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót: 1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: a) klęski żywiołowe; b) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów; 2) odmiennej od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; 3) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego; ze względu na czynniki, których Zamawiający nie mógł przewidzieć, b) wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizacje określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji- zmianie ulegnie odpowiednio termin realizacji zamówienia. c) zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury, w szczególności: - przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; - odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, odmowa właścicieli terenu na których realizowana jest inwestycja na udostępnienie nieruchomości; 4) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych Kontraktem. 5) konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, wynikłych na skutek dokonania poprawek i uzupełnień w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 6) w przypadku kradzieży, zniszczenia, wandalizmu obiektów i urządzeń przez osoby trzecie w trakcie realizacji umowy, a Wykonawca dołożył należytej staranności w zabezpieczeniu mienia i to wykaże. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin przewidziany na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami: 1) niedostępność na rynku materiałów wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; 2) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy, z tym, że wszystkie elementy oceniane nie mogą być mniej korzystne dla Zamawiającego lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; 3) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, które nie odbiega od rynkowych uwarunkowań; 4) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, wynikłych na skutek dokonania poprawek i uzupełnień w dokumentacji projektowej i/lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, 5) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; 6) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy; 7) zmiana lokalizacji urządzeń technicznych ze względów technicznych, administracyjnych; 8) osiągnięcie obniżenia kosztów, lepszych parametrów technicznych, użytkowych, estetycznych od przyjętych w dokumentacji projektowej. 9) zmiany są korzystne dla zamawiającego na etapie realizacji umowy lub przyniosą korzystne skutki w trakcie eksploatacji przedmiotu umowy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt II możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń. III. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w s.i.w.z. np. osób z uprawnieniami; 2) zmiana osób podanych w ofercie wykonawcy przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy (zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi s.i.w.z., a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę); 3) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z s.i.w.z; 4) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy, zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje; 5) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z s.i.w.z. W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych wyżej, możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót. W przypadku pkt 4, zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest możliwa w przypadkach wskazanych wyżej, na zasadach określonych w warunkach umowy. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) zmiany danych teleadresowych, 2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ojrzen.pl; www.ugojrzen.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Ojrzeń, ul. Ciechanowska 27, 06-456 Ojrzeń.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2015 godzina 11:00, miejsce: siedziba Zamawiającego, Gminy Ojrzeń, sekretariat (pokój nr 20) Urzędu Gminy Ojrzeń, ul. Ciechanowska 27, 06-456 Ojrzeń.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych, (zamawiający przewiduje taką możliwość wykluczenia wykonawcy w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia). Zamawiający nie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Zdzisław Mierzejewski

Wójt Gminy Ojrzeń

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Adam Dejnakowski
  • Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
  • Informacja zaktualizowana przez: Adam Dejnakowski
  • Data ostatniej aktualizacji: 2015-04-02 11:55:44
  • Liczba odsłon: 126
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1969816]

przewiń do góry